מוסמה בדינג'ון (עוף עם חצילים)

מרכיבים:

5-6 חצילים שחורים קטנים

½ כוס שמן

1 בצל קלוף וקצוץ

1 עוף מחולק ל-8

2 כוסות מים

½ כוס ענבי בוסר (אלו ענבים קטנים וחמצמצים שטרם הבשילו, הם מוסיפים חמיצות וטעם מיוחד לנזיד. צריך למצוא גפן של שכן ולבקש לקטוף….אם הצלחתם, קחו כמות ותקפיאו לסבב הבא)

מלח, פלפל שחור

פפריקה מתוקה או חריפה

2 כפות רסק עגבניות

אופן ההכנה:

1. חותכים את החצילים ומשרים בקערה של מי מלח למשך 10 דקות. מסננים, שוטפים ומייבשים היטב. (הערת הבת המעצבנת: אפשר גם בלי, פשוט לחתוך בלי להשרות)

2. מחממים חצי מכמות השמן בסיר ומטגנים את הבצל עד שיזהיב.

3. שוטפים ומייבשים את נתחי העוף ומוסיפים לסיר.

4. מטגנים עד שיזהיבו. מוסיפים מים, ענבי בוסר ותבלינים לפי הטעם ומביאים לרתיחה.

5. מכסים ומבשלים מעל להבה נמוכה.

6. מוסיפים את רסק העגבניות לרוטב וממשיכים לבשל עד שהעוף מוכן.

7. לקראת סוף הבישול מוסיפים את החצילים לסיר וממשיכים לבשל עוד 10 דקות.

8. מערבבים בזהירות עם הרוטב ומסירים מהאש.

9. מסדרים את העוף ואת החצילים בצלחת הגשה ויוצקים עליהם את הרוטב. מגישים עם אורז לבן.